090119

Måndag, de flesta associerar den dagen med en negativ känsla över att helgen är slut och det är dags för skola, jobb eller vad man nu sysselsätter sig med på dagtid under veckorna. Själv går jag i skolan och idag var inget undantag.
Man vaknar med känslan av att det enda i världen man vill är att få ligga kvar i sängen och sova, men på något konstigt sätt så tar man sig ändå alltid upp och iväg till skolan.

Jag minns såväl att ja kunde beskriva hur vacker vägen till min skola var när jag började där men det var två och ett halvt år sedan nu och det enda den långa bussresan till skolan är bra för nu är att man kan sova femtio minuter extra vilket är välbehövligt men sällan eller aldrig tillräckligt mycket för att göra mig ens lite piggare.

Måndag betyder även att de flesta är på dåligt humör, att lärarna är lättretade och allt går rakt åt helvete iallafall fram till lunch, idag verkade det dock som om att de flesta i min omgivning hade humöret med sig och jag överlevde förmiddagen utan större problem. Dagen flöt på som vanligt och inget av vikt gjordes i skolan utan man sparar hellre på sig och gör allt hemma för det är så mycket roligare (eller?).

Nu sitter man äntligen hemma i värmen och tråkigt nog så har man en hel del att göra, vad sägs om redovisning av den svenska representationen inom EU imorgon, någon som är sugen? Inte jag heller. Tror matteboken får gå före, det känns mer välbehövligt, eller kanske musiken, det brukar ju oftast bli så av någon konstig anledning.

Om en vecka är det måndag igen! 

/adam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0