090315

Jag måste yttra mig, kan inte bara vara tyst om något så fruktansvärt som detta.
Som de flesta som känner mig borde veta så hatar jag den så kallade melodifestivalen. Det finns ingen som helst anledning till en sådan tillställning och ännu mindre gillar jag hur totalt omusikaliska personer får en text och blir uppskickad på en scen med några fläktar och sedan säger nån utomordentligt rolig b-skådis till konferencier (lägg märke till ironin ni som inte förstod) gör si gör så och du blir stjärna och hjälte i vårt lilla land. INTE OKEJ!

Nu är det i alla fall såhär att vårt lilla pitoreska land har valt att beblanda sig med i dessa tramsiga lekar, okej gör det då, men ni behöver väl för fan inte skämma ut hela landet inför resterande delar av europa genom att skicka en tondöv blonderad sopa till finalen i Moskva.

Okej, jag vet att allting redan är uppgjort och att röstningarna varken i den stora internationella eller i den svenska tävlingen går att påverka hur mycket den blåögde svensken ändå vill tro det. (okej för er som än en gång inte förstod, allting är uppgjort och det spelar ingen roll om ni ringer på amy diamond nio miljoner gånger på pappas jobbtelefon för det spelar ingen roll, vinnaren är redan utsedd.) Men man kan väl i alla fall försöka sig på att vinna eller i alla fall inte skämma ut hela jävla nationen, vilket man i min mening gör genom att skicka fröken tondöv, eller vad var det hon hette nu igen, äsch vem fan bryr sig. Kan man inte ska man inte, när ska ni lära er?

När man blir slagen av Måns Zelmerlöw är det illa, när Måns Zelmerlöw är bäst i tävlingen, då är det katastrofalt. Detta var situationen igår när svenska staten  för 48:e gången sände detta (i mina ögon) komiska program.

Kan detta vara sveriges genom tiderna sämsta bidrag? Kanske, konkurensen är hård då samtliga 48 bidrag toppar min "världens sämsta låtar" lista. Och ja, det är mest av princip jag säger så men ni fattar poängen.

Tack och god natt. Over and out. På återseende.

/adam

Kommentarer
Postat av: Anonym

:(

2009-03-15 @ 20:07:29
Postat av: Anonym

varför kolla om du hatar det =)? för det verkar fan i mig som att du gjort det =)

2009-03-15 @ 20:11:44
Postat av: elin

adam, adam, adam. jag hatar det har aldrig riktigt kollat. men för en gång skulle så är jag halv stolt över det vi skickar iväg. jag tro vi har en chans. jag erkänner, jag är svensk!

2009-03-15 @ 20:27:14
URL: http://saraelinrebecca.blogg.se/
Postat av: Bella

Jodå, det där programmet är rejält överskattat... men, kolla kände vi oss tvunga att göra ändå (bara för att). Visst blir man skrämd av tanken att dessa bidrag som visas i TV, där endast ett par är tillräckligt bra för att lyckas ta sig vidare till en final där oftast vinnaren är bortglömd då allt stohej är avklarat(Jag menar, vem tusan vann förra året?! Minns inte!!), dessa bidrag är de bästa av flera tusen som skickats in!! Hur dåliga var inte de som inte kom med då?!?!?!?! Man blir stum...

Även om jag förstår din frustration angående denna melodifestival så tycker jag allt att du är lite dyster för ofta Adam ;) Ryck up dig, det är inte så långt kvar nu! :D

2009-03-15 @ 21:06:21
URL: http://rosander.webblogg.se/
Postat av: ökänd

Gnägg!



Ge fan i o se på skiten, det gör dig inte gott att se på dårarna!

2009-03-15 @ 22:46:56
Postat av: adam

Ja i år kollade jag av olika anledningar, men fröken tondöv gjorde jag extra research på idag för att se så jag inte misstog mig under själva programmet eftersom ja inte trodde hon kunde vara så dålig som hon i själva verket var. Enda anledningen jag såg i att se programmet var att se om alla mina tidigare tankar och teser kring spektaklet stämde och det gjorde det ju tråkigt nog.

2009-03-15 @ 23:34:12
URL: http://cavus.blogg.se/
Postat av: Pelto

Jag kan säga, med handen på det stenhjärta jag har, att jag inte har åskådat något program bra ett par år. Sisst tror jag var när Lordi vann. Kan det har varit 2006? Grym koll iaf...



Sveriga har väl haft bra bidrag? Waterloo? ABBA var/är störst i världen? :O Nästan iaf.



Schlager, lr hur fan det nu stavas, är ingen demokrati. Alla vet redan att det kommer bli någon öststat som vinner. "Kompisröstning" is the shit?!?!

2009-03-16 @ 00:06:32
URL: http://pelto.blogg.se/
Postat av: adam

Ja men jag säger ju av princip att inget av bidragen är värda att nämnas i något musikaliskt sammanhang. Inget emot ABBA, dom kan sin sak. Men till och med dom borde inse att melodifestivalen deltar man inte i, man beblandar sig inte med sånt patrask om man vill fortsätta med hedern i behåll.



Ang. kompisröstning. Självklart är det så, men inte ens inom nationen har individen en röst, så mycket för demokrati och jämställdhet nu för tiden, nej tacka vet ja konservatism.



/diktatur

2009-03-16 @ 00:12:59
URL: http://cavus.blogg.se/
Postat av: Martina

Äh, jag älskar det och jag måste säga.... du låter lite bitter. ;)

2009-03-16 @ 23:05:54
URL: http://martinadanielsson.blogg.se/
Postat av: Per

Men du, sluta gnäll, kolla vad de måste stå ut med nere på kontinenten http://www.ostfrallan.com/tips/3240/Medel%C3%A5lders-pojkband-f%C3%B6r-Holland-i-Eurovision-2009

2009-03-18 @ 18:32:46
Postat av: adam

Annars tycker jag att "The Balkan Girls" är ett rätt uppfinningsrikt namn på en grupp från Rumänien!

2009-03-18 @ 23:18:14
URL: http://cavus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0