091117

Okej, nu är det dags att sluta läsa den här bloggen för den kommer numera att mestadel bestå av skolrelaterade skitsaker som det inte är meningen att någon skall finna något nöje i utan bara är jag vet inte vad.
(Föresten så hanldar det om mina studier på kth på programmet byggteknik och design med studiestart 2009)

Okej, idag hade vi en föreläsning och en ks (kontrollskrivning).
Först ut var ks:en som var mellan 9-12 och bestod av två uppgifter som vardera gav 4p. För avklarad uppgift fick man respektive poäng med sig till kommande tentamen alltså kunde man i bästa fall få 8poäng extra till tentan i december.
De två uppgifterna handlade om 1. fackverk där samtliga stångkrafter skulle beräknas med valfri metod. 2. en balk med utbredd last där man skulle beräkna snittkrafter för att upprätta V och M diagram samt redovisa de två maximala momenten i M- diagrammet.
Båda uppgifterna gick relativt bra med tanke på att jag natten tills idag sov ungefär två timmar pga outgrundliga orsaker. Alltså ett relativt lyckat prov men ingen idé att spekulera innan man fått tillbaka provet.

Föreläsningen på eftermiddagen var i ämnet byggteknik husbyggnadsteknik med inriktningen geologi och geoteknik, där vi gick igenom grundläggande kunskaper inom bergarter och även lite om jordarter som den större delen av geologi och geotekniken kommer att hanlda om i denna kurs.
Den största tyngden lades på bergarternas kretslopp etc.

aja that's it for today, blir lite mer imorgon om jag lyckas sköta mig.
Adios fuckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0